• سه شنبه ٢٤ بهمن ١٤٠٢-١٤:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٥١
اقراریان:10-215

نباید به موضوع عوارض صرفاً نگاه درآمدی داشته باشیم

رئیس کمیته نظارت شورا با بیان اینکه عوارض یک ابزار سیاستی است؛ تأکید کرد: نباید به موضوع عوارض، صرفاً نگاه درآمدی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا در دویست و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه مباحث مطرح شده در اینجا، صرفاً بحث‌های کارشناسانه و بر اساس دغدغه اعضای شورا نسبت به مردم محروم که صاحبان اصلی این سرزمین هستند؛ متذکر شد: در دنیا برای قانون گذاری از ابزارهای سیاستی استفاده می‌شود. به این معنا که عوارض به عنوان یک ابزار سیاستی مورد توجه قرار می‌گیرد و با استفاده از این متغیر، در سایر بخش‌ها تنظیم گری ایجاد می‌کنند. مثلاً با اعمال تخفیف برای ساختمان سبز، مردم را تشویق به انجام این کار می‌کنند لذا ما نباید به موضوع صرفاً نگاه درآمدی داشته باشیم و پیشنهاد بنده افزایش تا حداکثر 19درصد است. 

اقراریان اصلاح فرمول‌ها را از دیگر مسائل مهم در زمینه تعیین عوارض خواند و گفت: باید بدانیم که این 19 درصد، در چه فرمولی پیاده سازی خواهد شد. فرمول‌های سال گذشته یا فرمول‌های امسال؟ پیشنهاد بنده، اعمال بر اساس فرمول‌های اصلاح شده است. ما با سیاست گذاری‌های اشتباه خود، گاهی موجب از دست رفتن نیمی از ملک شهروندانی می‌شویم که سازنده‌های عادی هستند نه انبوه ساز. امیدواریم با اصلاحاتی که انجام می‌شود؛ کمتر شاهد گلایه مردم در خصوص میزان افزایش عوارض به عنوان یکی از مؤلفه‌های ساخت و ساز باشیم.

رئیس کمیته نظارت شورا، با تأکید بر اینکه ما متولی عوارض هستیم نه بهای سیمان و ماسه و غیره، اظهار داشت: ما ابتدا به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم و در وهله بعد، حتماً از وزارت مسکن درخواست کنیم تا در سیاست‌گذاری در این باره ما را یاری کند تا کمتر شاهد کوچک شدن سبد خانوار طبقه مستضعف در تهران به دلیل گرانی مسکن باشیم.

 

کد خبر:10-215

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: